W pracy każdego z nas spotyka wiele różnorodnych emocji. Są one nie tylko pozytywne, ale również negatywne. To, jak odbieramy poszczególne sytuacje, często jest zależne od naszego nastroju. Przekonaj się, co zrobić, aby poradzić sobie ze skrajnymi emocjami w życiu zawodowym.
Pracujesz jako doradca handlowy i niejednokrotnie borykasz się z różnymi, często skrajnymi emocjami? Nie ma w tym niczego dziwnego, przecież masz ścisły kontakt – zarówno bezpośredni, jak i pośredni z klientami. Do tego dochodzą również stresujące rozmowy z innymi członkami zespołu, a także z szefostwem. Zadbaj zatem o to, żeby nie poddawać się skrajnym emocjom. Dzięki temu zyskasz równowagę i poczujesz się znacznie lepiej w swoim ciele.
Dowiedz się, jak radzić sobie ze skrajnymi emocjami w pracy
Przede wszystkim, zanim podejmiesz jakieś działanie pod wpływem emocji, pozwól sobie na dziesięć uspokajających oddechów. Dzięki temu nieco wyciszysz swój organizm, a Twój umysł się rozjaśni. Pamiętaj również o tym, że w takich trudnych sytuacjach, możesz z powodzeniem postawić również na krótki spacer. Niekiedy jest to konieczne, po np. bardzo emocjonującej rozmowie z przełożonym czy klientem.
Jako doradca handlowy często musisz działać pod presją czasu, a w takich sytuacjach, lepszym rozwiązaniem będzie danie sobie dosłownie kilku minut na przemyślenie sprawy. W trakcie rozmowy telefonicznej również możesz pozwolić sobie na taki luksus. Wystarczy, że poinformujesz o tym swojego rozmówcę, a na pewno spotkasz się z jego zrozumieniem. Jeżeli jesteś poddawany ciągłemu stresowi, po pracy, koniecznie się zrelaksuj i nie zabieraj ze sobą obowiązków oraz problemów służbowych do domu. Życie w ciągłym napięciu na pewno nie skończy się dobrze dla Twojego zdrowia zarówno psychicznego, jak i fizycznego.