Doświadczenia w pracy różnych Handlowców



kontakt z klientem Nie masz drugiej szansy na wywarcie dobrego pierwszego wrażenia. To znane wszystkim stwierdzenie powinno stanowić główne motto wszystkich osób, które pracują bądź pragną pracować na stanowisku doradcy handlowego.

Najtrudniejszym zadaniem doradcy handlowego jest pozyskanie nowego, potencjalnego  klienta. Jak zatem sprawić, aby zupełnie nowy klient nie wystraszył się nas już na wstępie, zaufał nam i chciał w ogóle z nami rozmawiać?

  • Po pierwsze drogi doradco handlowy zadbaj o to, aby rozmowa z nowym klientem była pozbawiona schematów. Jeżeli pierwsza rozmowa z klientem będzie opierała się głównie na przedstawieniu oferty i próbie sfinalizowania transakcji bądź pewny, że to się nie uda.
  • Pierwsza rozmowa z nowym klientem ma za zadanie poznać jego potrzeby. Rozmowa, o potrzebach sprawi, że potencjalny klient zaufa nam i otworzy się na nasze propozycje.
  • Nigdy nie naciskaj na nowego klienta. Nie wywieraj presji na kliencie, nie zmuszaj go do podejmowania decyzji tu i teraz. Umów się na kolejne spotkanie lub na rozmowę telefoniczną i pokaż mu, że nie jesteś typowym sprzedawcą, ale doradcą, który będzie starał się zaspokoić jego potrzeby i pragnienia w jak najlepszy sposób. Pokaż klientowi, że nie traktujesz go jako narzędzia w osiągnięciu planów sprzedażowych.
  • Nie próbuj bronić się przed konkurencją. Nie próbuj na siłę udowadniać, że produkty Twojej firmy są najlepsze. Jeżeli klient nie jest na chwilę obecną zainteresowany i potrzebuje chwili zastanowienia, zostaw mu ofertę i odezwij się do niego w innym terminie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *